HeaRt news! Kuulumisia virtuaalisesta HR-palvelustamme!

Virtuaalinen HR-palvelu HeaRt palveluksessanne!

Olet varmasti syksyn mittaan jo kuullutkin meidän puhuvan virtuaalisesta HR-palvelustamme HeaRtista, jota pääsimme ensi kertaa esittelemään isommalle joukolle Suomen johtavassa HR-alan tapahtumassa HRx:ssä marraskuussa. Palvelun ideana on sujuvoittaa HR-ammattilaisten ja esimiesten työtä arjen eri tilanteissa. Esimerkiksi, kun työntekijä alkaa osoittaa merkkejä siitä, ettei hän suoriudukaan tehtävistään enää entiseen tyyliinsä, mitäs ne esimiesten keinot tällöin olivatkaan? Tähän ja moniin muihin tilanteisiin HeaRt antaa vastauksen muutamalla klikkauksella.

HR-työkalu, joka antaa helpot ja yksinkertaiset vastaukset arjen eri tilanteisiin

Jo Albert Einstein kiteytti hyvin: ”Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi.” Tämä ajatus mielessämme olemme laatineet HeaRtin sisältöä avuksesi työsuhteen elinkaaren eri vaiheisiin. Ohjeet ovat niin sanotusti valmiiksi pureskeltua tietoa, eli saat yksinkertaiset toimintaohjeet lomakkeineen ja mallipohjineen käyttöösi yhtä helposti kuin soittaisit HR-päällikölle.

”Sovellus on helppo käyttää ja asiat löytyvät helposti!”

Viime vuoden ajan palvelua on kehitetty kiihtyvällä tahdilla ja loppuvuodesta pääsimme projektissa pilottivaiheeseen. Asiakkaiden antamissa pilottipalautteissa HeaRt-palvelumme ensimmäistä versiota jo kuvattiin helppokäyttöiseksi ja kattavaksi. Olemme päässeet viemään eteenpäin myös kehitystoiveita, joita saimme pilottiyrityksiltä. Tämä työ jatkuu tästä eteenpäinkin aktiivisena.

Voisiko HeaRt toimia myös sinun organisaatiossasi arjen rutiinien helpottajana ja haluaisitko tutustua palveluun tarkemmin? Tutustu tästä linkistä tarkemmin tuotteeseen: www.hrheart.fi ja ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen asian tiimoilta!

Kysy lisää tai sovi tapaaminen:

Nina Laitinen

nina.laitinen(at)hrlegalservices.fi
+358 50 301 9996

Talouden kasvu hidastuu. Tervetuloa maksuttomaan asiakasaamuumme 1.2. kuulemaan yritysten vastuullisesta tehostamisesta.

Minkälainen YT-prosessi on lain näkökulmasta? Kenelle YT-neuvotteluiden alkamisesta on ilmoitettava? Miten tehdään kattava viestintäsuunnitelma? Miten henkilökunnasta huolehditaan YT-prosessin aikana ja sen jälkeen? Voiko yritys aktiivisesti auttaa irtisanottuja löytämään uuden työpaikan?

Tule kuulemaan vastuullisesta tehostamisesta asiakasaamuumme 1.2. klo 8.30-10 toimistollemme, tai osallistu tilaisuuteen omalta laitteeltasi. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Tilaisuudessa käsitellään YT- neuvotteluiden prosessia lain vaatimusten näkökulmasta, sekä henkilöstön tukemista YT-neuvotteluiden aikana ja etenkin neuvotteluiden jälkeen. Tilaisuudessa on mahdollista keskustella ja esittää kysymyksiä. Aamupalatarjoilu klo 8 alkaen.

Tilaisuus pidetään toimistollamme Mannerheimintie 113, Business Park Verdissä, 2. kerroksessa TAI voit osallistua tilaisuuteen omalta laitteeltasi (saat linkin tilaisuuteen päivää aiemmin). Jos tulet omalla autolla, pysäköintitilaa löytyy kadun varresta, sekä Verdin parkkihallista.

Tilaisuuden asiantuntijoina toimivat työsuhdejuristimme OTM Minna Salli ja myyntijohtajamme BBA Satu Kilpirova.

Menestyksekkään uuden vuoden resepti -helppo ohje vuosisuunnitteluun!

Yrityksen johtoryhmissä tehdään yleensä vuosisuunnittelua ja strategisella tasolla se on hyvinkin tarpeen. Usein kuitenkaan hienot vuosisuunnitelmat eivät tavoita operatiivisen työn tekijää, jolloin itseohjautuva työntekijä tekee oman vuosisuunnitelmansa -no ihan ite!

Annan tässä blogissa vuosisuunnittelurungon ja ohjeita miten juuri sinä -rooliin katsomatta -voit suunnitella oman tulevan vuotesi tekemiset. Olen itse tehnyt tällä pohjalla suunnitelmat niin myyjänä, esimiehenä, kuin markkinoinnin osaajana vuosien ajan ja se todella toimii!

Jos siis haluat varmistaa uuden vuoden menestyksen, tässä helppo resepti.

1.  Mitä yrityksesi tavoittelee ensi vuonna? Kasvua, kannattavuutta, parempaa asiakastyytyväisyyttä? Yleensä kaikkia näitä, joten pidä yrityksen tavoite kirkkaana mielessä kun jatkat oman vuosisuunnitelmasi tekemistä. Varmista, että olet ymmärtänyt mitä tavoitellaan. Esimiehenä varmista, että tiimiläisesi ovat ymmärtäneet ja sisäistäneet yrityksen tavoitteen.

2. Mitkä ovat omat tavoitteesi? Tässä voi olla vaihtelua roolista riippuen, mutta tavalla tai toisella ne juontuvat kohdasta 1, eli yrityksen tavoitteista. Muista siis pitää iso kuva mielessä, kun täytät alla olevaa taulukkoa. Esimiehen roolissa sinun tulee pitää keskustelua tavoitteista yllä koko ajan, ei vain etukäteen sovituissa keskusteluissa.

3. Jaa ja kirjaa nyt omat tärkeimmät tavoitteesi ja niiden saavuttamiseksi vaadittavat tekemiset vuosikelloon. Tämä on myös oiva apu tavoitekeskusteluihin esimiehen kanssa Muista aika ajoin pysähtyä tarkastelemaan suunnitelmaa ja toteutumia. Onko tarpeen tehdä muutoksia? Einsteinkin sen sanoi, että on tyhmyyttä tehdä aina samalla tavalla ja odottaa erilaista tulosta.

4. Mikä tarkalleen ottaen on tehtävänimikkeesi ja roolisi? Mitkä ovat roolisi 5 tärkeintä tehtävää? Määritä ne ja anna näille tehtäville kalenterissasi väri. Näin näet yhdellä vilkaisulla, meneekö aikasi oikeisiin asioihin. 80/20 toimii tässäkin, kun käytät 80% tärkeimpiin tehtäviisi, 20% voi olla luokittelemattomia tehtäviä ja muita varauksia.

5. Tee suunnitelmasi. Hyvin suunniteltu on vain puoliksi tehty.

Näiden ohjeiden myötä HR Legal Services toivottaa sinulle ja yrityksellesi oikein menestyksekästä vuotta 2019!

Kysy lisää tai sovi tapaaminen:

Satu Kilpirova

satu.kilpirova(at)hrlegalservices.fi
+358 40 455 9740